Τεχνικές για τη διαχείριση της τάξης

Οι εκπαιδευτικοί μερικές φορές νομίζουν ότι από την αρχή του μαθήματός τους η τάξη θα ηρεμήσει.  Μερικές φορές αυτό λειτουργεί, αλλά κάποιες άλλες φορές τα παιδιά συνεχίζουν να μιλούν μεταξύ τους, να κάνουν φασαρία, κλπ. Ακολουθούν κάποιες χρήσιμες τεχνικές που βοηθούν τα παιδιά να παραμείνουν ήσυχα την ώρα του μαθήματος...

Διαβάστε περισσότερα: Τεχνικές για τη διαχείριση της τάξης

Η δυσλεξία

Η Δυσλεξία εμπεριέχει στοιχεία από όλες τις μορφές των Μαθησιακών Δυσκολιών και γι? αυτό θεωρείται η κυριότερη αυτών. Συνδέεται με όλες τις λειτουργίες της γλώσσας με προεκτάσεις και στη μαθηματική σκέψη.

Διαβάστε περισσότερα: Η δυσλεξία

Το διάβασμα των παιδιών με διάσπαση προσοχής- 10 βασικές συμβουλές

Τα παιδιά με διάσπαση προσοχής συνήθως δυσκολεύονται με την καθημερινή μελέτη στο σπίτι. Ξεκινούν το διάβασμα, αλλά σύντομα αρχίζουν να χαζεύουν, να σκέφτονται άλλα πράγματα και τελικά να μην ολοκληρώνουν τις ασκήσεις τους, ενώ κάθονται στο γραφείο τους. Παραπονιούνται ότι διαβάζουν για ώρες, χωρίς μάλιστα το επιθυμητό αποτέλεσμα! Στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται ώρες διαβάσματος, ούτε φωνές, ούτε κυνηγητό μέσα στο σπίτι, ούτε απειλές, αλλά οργάνωση...

Διαβάστε περισσότερα: Το διάβασμα των παιδιών με διάσπαση προσοχής- 10 βασικές συμβουλές

Δυσκολία στην ανάγνωση ή δυσαναγνωσία;

Η ανάγνωση είναι η πιο σημαντική και απαραίτητη δραστηριότητα για τα παιδιά προ -σχολικής και σχολικής ηλικίας. Δυσκολίες στην αναγνωστική ικανότητα και έλλειψη κατανόησης των όσων έχουν διαβαστεί αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά ενός παιδιού με δυσαναγνωσία. Η κύρια αιτία της δυσαναγνωσίας είναι η ελλειμματική ικανότητα φωνολογικής αποκωδικοποίησης των ήχων των γραμμάτων (φωνολογική ενημερότητα). Η συχνότητα εμφάνισης της δυσαναγνωσίας είναι παρόμοια ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια.

Διαβάστε περισσότερα: Δυσκολία στην ανάγνωση ή δυσαναγνωσία;

Ο δεκάλογος της Montessori

Η Maria Montessori είναι η γυναίκα που δίδαξε στα παιδιά την αγάπη για τη μάθηση και στους μεγάλους την αγάπη για το κάθε παιδί.

*  Να αγγίζετε ένα παιδί μόνο όταν εκείνο το θέλει.

* Να μιλάτε με ωραίο τρόπο σε ένα παιδί και να μην χρησιμοποιείτε άσχημα λόγια όταν αναφέρεστε σε αυτό κατά την απουσία του.

*  Επικεντρωθείτε στο να ενισχύσετε και να βοηθήσετε να αναπτυχθούν τα θετικά στοιχεία και οι υπάρχουσες ικανότητες του παιδιού ώστε να μην αφήνουν χώρο για το ?κακό?.

Διαβάστε περισσότερα: Ο δεκάλογος της Montessori

Οι βαθμοί στο δημοτικό

Έχει γίνει μεγάλη συζήτηση για τη σημασία των βαθμών στο δημοτικό σχολείο. Πρέπει να υπάρχουν ή δεν πρέπει;

Διαβάστε περισσότερα: Οι βαθμοί στο δημοτικό

"Σύνδρομο του καλού παιδιού"

Απόσπασμα από το βιβλίο «Τετραλογία του Φόβου» του Fritz Riemann

Τα πρώιμα βιώματα αποστέρησης έχουν για το παιδί δύο επιπτώσεις. Η πρώτη επίπτωση είναι ότι μαθαίνει να παραιτείται πρόωρα, οπότε αναστέλλεται παντού η δυνατότητα του να διεκδικεί. Όποιος όμως δε διεκδικεί και δεν μπορεί να πάρει, δύσκολα μπορεί να αποφύγει το συναίσθημα της ζήλειας, όταν μάλιστα βλέπει τους άλλους να παίρνουν χωρίς ενδοιασμό, αυτό που ο ίδιος δεν τόλμησε ποτέ να απαιτήσει.

Διαβάστε περισσότερα: "Σύνδρομο του καλού παιδιού"

Ο δημοκρατικός γονέας και η ενθάρρυνση

Σύμφωνα με τη γνωστή τυπολογία της Baumrind ο πιο αποτελεσματικός τύπος γονέα είναι ο δημοκρατικός, δηλαδή ο γονιός που συνδυάζει τον υψηλό βαθμό απαιτήσεων με τον υψηλό βαθμό επίδειξης στοργής προς το παιδί του. Ο δημοκρατικός γονέας ασκεί έλεγχο στο παιδί του, αλλά ανταποκρίνεται και στις ανάγκες του. Οι δημοκρατικοί γονείς έχουν απαιτήσεις, αλλά οι απαιτήσεις τους διακρίνονται από ευελιξία και σταθερότητα, προσαρμόζονται δε στην ηλικία και τις ιδιαιτερότητες του παιδιού.

Διαβάστε περισσότερα: Ο δημοκρατικός γονέας και η ενθάρρυνση

Πρόσθετες πληροφορίες