"Το αίνιγμα της Σφίγγας" : μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο κάστρο της Χίου

Την Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013 είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Αρχαιολογικού Μουσείου Χίου « Το αίνιγμα της σφίγγας». Αρχικά το πρόγραμμα παρακολούθησε η Δ΄ τάξη και στη συνέχεια  η  Ε΄ και Στ΄. Τα παιδιά άκουσαν προσεχτικά  την αρχαιολόγο κα Δέσποινα Τσαρδάκα, η οποία τους ταξίδεψε στα αρχαία χρόνια και γνώρισαν την ανάγκη δημιουργίας νομισμάτων. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στις αίθουσες του Μουσείου και πήραν πολλές  εικόνες και πληροφορίες  για τη ζωή των αρχαίων Χίων. Το πρόγραμμα έκλεισε με πολύ όμορφα, διασκεδαστικά, εκπαιδευτικά παιχνίδια που ενθουσίασαν τα παιδιά.

Ευχαριστούμε πολύ το προσωπικό του μουσείου για αυτή την εξαιρετική εμπειρία.

Επόμενος σταθμός της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης ήταν το Κάστρο της Χίου. Εκεί είδαμε τα μνημεία του Κάστρου συζητήσαμε για την αρχιτεκτονική του και την ιστορία του και στο τέλος γεμάτοι από όμορφες παραστάσεις της πόλης μας επιστρέψαμε στο σχολείο.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Ναυτικό Μουσείο Χίου

Την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013 οι Β΄ και Γ΄ τάξεις του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Ναυτικό Μουσείο για να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μικροί θαλασσόλυκοι». Εκεί τους υποδέχθηκαν και του ξενάγησαν στο χώρο του μουσείου οι κ. Γιάννης Γλύκας και η κ. Άννα Σιταρά. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από το πρόγραμμα  και τα εκθέματα του μουσείου. Άκουσαν όμορφες ναυτικές ιστορίες και έπαιξαν παιχνίδια.

Το σχολείο ευχαριστεί θερμά το Ναυτικό Μουσείο και τους συντελεστές του προγράμματος για την μορφωτική εμπειρία που προσέφεραν στα παιδιά μας.

 

 

 

Καλικάντζαροι άντε γεια! Και του Χρόνου με? γλυκά!

Το σχολείο μας την Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013 παρακολούθησε τη μουσικοχορευτική παράσταση της Στ τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Χίου στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο. Όλοι μας ενθουσιαστήκαμε από την κίνηση, το τραγούδι και το χορό των καταπληκτικών παιδιών. Μπράβο στα παιδιά και  στην διευθύντρια του σχολείου, κα Κατερίνα Κώττη για τη σκηνοθετική καθοδήγηση.

Οι δικοί μας μαθητές της Στ΄   σχολίασαν για την παράσταση  :

Η παράσταση μου άρεσε πάρα πολύ. Θα ήθελα να την ξαναδώ. Πιο πολύ μου άρεσαν τα χορευτικά και ακόμα περισσότερο τα κοστούμια των παιδιών και τα τραγούδια.            

Μανόλης

Μου άρεσε πάρα πολύ και πιο πολύ τα τραγούδια «Gangnam style» και «Gummy bear».                                                                                                                              

Λευτέρης

Αυτό που μου άρεσε ήταν οι καλικάντζαροι που χόρευαν και τραγουδούσαν καθώς και τα ακροβατικά που έκαναν τα παιδιά .                                                               

Νίκος

Μου άρεσαν πιο πολύ τα χριστουγεννιάτικα τραγούδια που είπαν  οι καλικάντζαροι.

                                                                                               

Χαρίκλεια

Η παράσταση μας άρεσε πάρα πολύ και ακόμη περισσότερο οι καλικάντζαροι και τα χορευτικά τους.                                                                                           

Κέλλυ

Μου έκαναν εντύπωση οι καλικάντζαροι που χόρεψαν «Gangnam style» και «Gammy bear». Θα ήθελα να την ξαναδώ.                                                                          

Δέσποινα

Μου άρεσαν πολύ τα χορευτικά και τα τραγούδια των παιδιών που έπαιξαν στην παράσταση.                                                                                                                     

Αρετή

Αφήγηση Χιώτικων παραμυθιών

Σήμερα Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012 στο σχολείο μας ήρθε μια θεατρική ομάδα και μας αφηγήθηκαν τρία παραμύθια του Νίκου Γιαλούρη. Η ομάδα πλαισιώνονταν  από μια αφηγήτρια, μια μουσικό και μια κυρία που ζωγράφιζε αυτά που διάβαζε η αφηγήτρια. Το πρώτο παραμύθι  ήταν, «Η αλεπού και τα κόλλυβα», το δεύτερο « Ο ήλιος και το φεγγάρι» και το τρίτο το «Πετειναράκι».

Αυτό που μου άρεσε πιο πολύ ήταν το πετειναράκι, γιατί είχε πολύ γέλιο και ένα παραμύθι όταν έχει πολύ γέλιο ζωντανεύει?..(Δέσποινα Φ)

Μου άρεσε το τρίτο γιατί είχε περισσότερη μουσική. Θα ήθελα να ξαναρθούν. (Λευτέρης Ρ)

Το πιο ωραίο παραμύθι ήταν «Η αλεπού και τα κόλλυβα». Μου άρεσε το τέλος γιατί η αλεπού υπερασπίστηκε τον τσοπάνη ενώ εκείνος την είχε προδώσει. (Μανόλης Ψ)

Εμένα το αγαπημένο μου ήταν το «Πετειναράκι» γιατί στο τέλος το Πετειναράκι πήρε το χρυσάφι από τον βασιλιά για να το πάει στη μητέρα του . Θα ήθελα να ξαναγίνει μια τέτοια παρουσίαση.(Χαρίκλεια Τ.)

Αυτό που μου άρεσε πολύ ήταν ο ήλιος και το φεγγάρι γιατί είχε πολύ περιπέτεια.(Νίκος Γ.)

Κατά τη γνώμη μου το πιο ωραίο ήταν το Πετειναράκι γιατί είχε πολύ πλάκα και αστείες ατάκες. (Αρετή Β.)

Μου άρεσε περισσότερο το Πετειναράκι , γιατί ήταν πολύ αστείο και είχε πιο πολλές  ατάκες.( Κελλυ Ψ.)

 

 

"Αλωνίσματα": εκπαιδευτικό πρόγραμμα- Λαογραφικό Μουσείο Καλλιμασιάς

Την Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012 τα παιδιά των Α΄ και Β΄ τάξεων απόλαυσαν μια διαφορετική εκπαιδευτική εμπειρία. Συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Λαογραφικού Μουσείου Καλλιμασιάς  "Αλωνίσματα". Το πρόγραμμα αυτό ήρθε ως προέκταση της επίσκεψης στο μύλο που πραγματοποιήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 2012 στους Τρεις Μύλους Βροντάδου. Με εμψυχώτρια του προγράμματος την κα Μίνα Κρανάκη, εκπαιδευτικό, τα παιδιά βίωσαν το αλώνισμα του σιταριού μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Είδαν τα γεωργικά σύνεργα και κατανόησαν τη διαδικασία συμμετέχοντας σε αυτή. Το σχολείο ευχαριστεί την κυρία Μίνα Κρανάκη και το Λ. Μ. Καλλιμασιάς για την εξαιρετική δουλειά που συντελείται στο χώρο αυτό.

Επίσκεψη στο μύλο του Βροντάδου

Την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012, τα παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν  τον ανακαινισμένο, μεσογειακό, πυργόμυλο στην περιοχή Τρεις Μύλοι του Βροντάδου. Εκεί αφού χωρίστηκαν σε ομάδες των 10-12 ατόμων, ξεναγήθηκαν στους χώρους του μύλου από την εκπαιδευτικό κα Έλλη Παπαιωάννου. Όλα εντυπωσιάστηκαν από το μέγεθος, την άψογη κατασκευή του μύλου και τον τρόπο λειτουργίας του. θαύμασαν την εφυία του ανθρώπου και την προσαρμογή του στο περιβάλλον.

 Οι μαθητές/τριες της Στ΄ τάξης έγραψαν:

Την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου πήγαμε στους Τρεις Μύλους. Με εντυπωσίασε ο μηχανισμός και πως γύριζαν οι πέτρες του μύλου. Ήταν τέλεια και θα ήθελα να ξαναπάω.                         Μανόλης.

Ένας από τους μύλους έχει ανακαινιστεί και οι υπεύθυνοι ξεναγούν σχολεία. Ήταν εντυπωσιακό και θα ήθελα να ξαναπάω.                                                        Αρετή.

Στο μύλο μου άρεσε πιο πολύ όταν ανεβήκαμε στο ανώι και γυρίσαμε το μηχανισμό του, είδαμε τη φτερωτή του μύλου να γυρίζει.                                         Χαρίκλεια.

Μεγάλη εντύπωση μου έκανε ο μηχανισμός στο μύλο. Ελπίζω να υπάρχει και στο μέλλον να τον δουν και τα παιδιά μου.                                                      Δέσποινα

Όταν μπήκαμε ήταν φοβερά . Μου άρεσε πιο πολύ ο μηχανισμός που γύριζε από τη φτερωτή του μύλου.                                                                                  Λευτέρης

Ήταν πολύ εντυπωσιακά , ήταν σαν να βρισκόσουν σε παραμύθι. Περισσότερο μου άρεσε στο ανώι, γιατί μπορέσαμε να γυρίσουμε τη μυλόπετρα               Κέλλυ

Τα παιδιά της Στ΄ ζωγράφισαν με αφορμή την επίσκεψη:

 

 

Μικροί?μάγειρες!

Αυτό το μήνα στο μάθημα των αγγλικών με τους μαθητές της Ε? τάξης ασχοληθήκαμε με συνταγές και διατροφικές συνήθειες. Στα πλαίσια, λοιπόν, της βιωματικής μάθησης, η οποία δίνει έμφαση στο σημαντικό ρόλο που παίζει η εμπειρία και η ενεργή συμμετοχή στη διαδικασία της μάθησης, τα παιδιά βοήθησαν στην προετοιμασία ενός sandwich κι επίσης εκτέλεσαν μια συνταγή για πατατοσαλάτα από το σχολικό εγχειρίδιο.

Πρώτο ψάρεμα στη Δασκαλόπετρα

Την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012 πραγματοποιήσαμε την πρώτη φετινή σχολική εκδρομή μας στη Δασκαλόπετρα με στόχο τα παιδιά της Ε και της Στ τάξεων να ψαρέψουν. Οι καιρικές συνθήκες θύμιζαν περισσότερο Καλοκαίρι παρά Φθινόπωρο.  Τα πιο πολλά παιδιά είχαν ετοιμάσει δολώματα με αλεύρι, ψαροτροφές και τυρί. Η εμπειρία ήταν διαφορετική από τα συνηθισμένα μαθήματα αν και δεν πιάσαμε κανένα ψάρι. Δεν το βάζουμε όμως κάτω θα προσπαθήσουμε πάλι, στο Πετροκάραβο και σε άλλες κοντινές περιοχές του σχολείου μας.

Οι εντυπώσεις των παιδιών από το ψάρεμα

Την Τετάρτη πήγαμε για ψάρεμα στη Δασκαλόπετρα . Όλοι είχαμε τα καλάμια μας αλλά και τη δική μας ψαροτροφή . Ήμασταν πολύ ενθουσιασμένοι, αλλά δεν πιάσαμε τίποτα . Το ψάρεμα θέλει μεγάλη υπομονή που φαίνεται  ότι δεν είχαμε. Ήταν μια πολύ μεγάλη ξεχωριστή και διασκεδαστική μέρα για όλους μας.                   

Δέσποινα

Προσπαθήσαμε να ψαρέψουμε. Δεν πιάσαμε τίποτα γιατί το ψάρεμα εκτός από τύχη χρειάζεται και εμπειρία. Ήταν όμως μια διαφορετική εκδρομή.                          

Κέλλυ

Δυστυχώς δεν πιάσαμε τίποτα άλλα όταν ξαναπάμε ελπίζουμε να είμαστε πιο τυχεροί.

                                                                                                               

Αρετή

Κανείς μας δεν κατάφερε να πιάσει ένα ψάρι , παρόλα αυτά μου άρεσε πολύ.

                                                                                                               

Χαρίκλεια

Ήταν πολύ ωραία αλλά εγώ πιστεύω ότι δεν θα μπορώ να ψαρεύω συχνά γιατί δεν έχω υπομονή και το ψάρεμα χρειάζεται υπομονή.

                                                                                                               

 Μανόλης

                               

 

Πρόσθετες πληροφορίες