Παιχνίδια και δραστηριότητες σχετικές με τα συναισθήματα για την τάξη ή το σπίτι
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ενδιαφέροντα άρθρα για γονείς και εκπαιδευτικούς
- Δημιουργηθηκε στις Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2017 12:38
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2017 12:38
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 764
Παντομίμα συναισθημάτων:Δίνουμε στα παιδιά καρτέλες που απεικονίζουν πρόσωπα με διαφορετικά συναισθήματα. Το κάθε ένα διαλέγει μία κάρτα ή μπορούμε έχοντάς τες γυρισμένες ανάποδα να διαλέγει το παιδί στην τύχη. Μπορούμε να έχουμε συζητήσει από πριν για τα συναισθήματα που απεικονίζονται. Το παιδί, έχοντας κρυφή την κάρτα του, την κοιτάει (π.χ την κάρτα ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΣ) και εκφράζεται με το πρόσωπο ανάλογα. Η ομάδα προσπαθεί να βρει τι νιώθει. Συζητάμε για το πότε νιώθουμε φοβισμένοι, τι μας προκαλεί φόβο.
Το ζάρι των συναισθημάτων:Φτιάχνουμε ένα ζάρι με αποτυπωμένα συναισθήματα σε κάθε του πλευρά. Μπορούμε να φτιάξουμε και περισσότερα ζάρια, αν θέλουμε να παίξουμε και με πιο πολλά συναισθήματα ή να κάνουμε ομαδικό το παιχνίδι.Τα παιδιά είναι σε κύκλο και ο καθένας με τη σειρά του ρίχνει το ζάρι. Αναγνωρίζουν πρώτα το συναίσθημα και έπειτα περιγράφουν ένα περιστατικό (πραγματικό ή φανταστικό) όπου ένιωσαν έτσι. Η ομάδα συζητάει γι' αυτό το συναίσθημα και προτείνει λύσεις ή και διαφορετικούς τρόπους συμπεριφοράς, είτε πρόκειται για συναίσθημα που προκάλεσε το ίδιο στον εαυτό του, είτε για συναίσθημα που προκάλεσε σε κάποιον άλλον/η. Π.χ. Έστω ότι το παιδί φέρνει με το ζάρι το συναίσθημα ΝΤΡΟΠΗ. Περιγράφει το γεγονός, π. χ. ένιωσα ντροπή όταν έσκισα τη ζωγραφιά του φίλου μου. Η ομάδα μπορεί να συζητήσει και να ρωτήσει γιατί το έκανες αυτό; Το ίδιο εξηγεί, π.χ. γιατί μου άρπαξε τον μαρκαδόρο που ζωγράφιζα και το ήθελε ταυτόχρονα και αυτός/ή. Η ομάδα προτείνει εναλλακτικούς τρόπους συμπεριφοράς, π.χ. τι θα μπορούσες να κάνεις αντί να του σκίσεις τη ζωγραφιά; Ο ίδιος και η ομάδα σκέφτονται και προτείνουν π.χ. να το πω στην κυρία ή να του πεις ότι θα το δώσεις σε λίγο. Πως λες να ένιωσε ο φίλος/ η σου που του έσκισες τη ζωγραφιά; ΣΤΕΝΑΧΩΡΗΜΕΝΟΣ. Εδώ εισάγουμε και τον όρο ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ: η κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων.
Ταξινόμηση συναισθημάτων σε θετικά και αρνητικά: Δίνουμε στα παιδιά καρτέλες με αποτυπωμένα συναισθήματα και τους ζητάμε να τις ταξινομήσουν ανάλογα με το αν το συναίσθημα που απεικονίζουν είναι θετικό ή αρνητικό. Νικητής είναι όποιος ταξινομήσει σωστά τις περισσότερες καρτέλες. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί ατομικά ή ομαδικά.
Κύκλος με χρώματα και συναισθήματα: Τα παιδιά γράφουν σε έναν κύκλο διαιρεμένο στα 8 διάφορα συναισθήματα που τους δίνονται και χρωματίζουν το κάθε τμήμα του κύκλου ανάλογα με το συναίσθημα που περιέχει.
Μάσκες συναισθημάτων από πιάτα: Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε χάρτινα πιάτα πρόσωπα με διάφορα συναισθήματα, στερεώνουν ένα λάστιχο σε κάθε πιάτο και φορούν τις μάσκες.
Ημερολόγιο συναισθημάτων: Γονιός και παιδί μπορεί να κρατούν ο καθένας το δικό του ημερολόγιο στο οποίο καταγράφουν συμβάντα που προκάλεσαν έντονα συναισθήματα. Πώς ένιωσα; Τι ήταν αυτό που με έκανε να αισθανθώ έτσι; Εξέφρασα το συναίσθημα μου; Με ποιον τρόπο; Μίλησα σε κανέναν για αυτό; Επίσης, μπορούν γονείς και παιδιά να ανταλλάσουν τις σκέψεις τους και αυτό να γίνεται αφορμή για συζήτηση.
Ζωγραφίζοντας τα συναισθήματα: Σε μια κόλλα λευκό χαρτί το παιδί μπορεί να ζωγραφίσει, επιλέγοντας ένα χρώμα για κάθε συναίσθημα, μια μορφή, κάτι αφηρημένο ή ό,τι επιθυμεί και στη συνέχεια να κατονομάσει το συναίσθημα.
Τα καπέλα των συναισθημάτων: Κατασκευάζουμε με τα παιδιά καπέλα και πάνω στερεώνουμε μια κάρτα που αναγράφει ένα συναίσθημα π.χ. χαρά. Το παιδί φοράει το καπέλο και πρέπει να κινηθεί και να εκφράσει με το πρόσωπο του το συναίσθημα αυτό.
Το αλφάβητο των συναισθημάτων: Πόσες διαφορετικές λέξεις μπορούμε να σκεφτούμε με τις οποίες εκφράζουμε τα συναισθήματα μας; Μπορούμε να βρούμε ένα συναίσθημα για κάθε γράμμα της αλφαβήτου;
Ακούγοντας τα συναισθήματα: Πώς νιώθω ακούγοντας διαφορετικά είδη μουσικής; Η ορχηστρική μουσική μπορεί να είναι μια καλή αφορμή να αναγνωρίσουμε συναισθήματα χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις λέξεις.
Κολάζ-το βιβλίο των συναισθημάτων : Επιλέγουμε εικόνες προσώπων ή τοπίων, πίνακες, φωτογραφίες για να αποτυπώσουμε κάθε συναίσθημα και δημιουργούμε το βιβλίο των συναισθημάτων.
Το θερμόμετρο των συναισθημάτων: Μπορούμε να κατασκευάσουμε ένα θερμόμετρο στο οποίο να τοποθετήσουμε σε διαβάθμιση τα βασικά συναισθήματα από τα αρνητικά (π.χ. θυμός, φόβος, λύπη) προς τα θετικά (χαρά, έκπληξη, ενθουσιασμός). Στο μεσημεριανό τραπέζι ή το βράδυ που μαζεύεται όλη η οικογένεια, μπορεί ο καθένας να μοιράζεται με τους υπόλοιπους ποιο συναίσθημα ταιριάζει στη μέρα του και για ποιο λόγο.
Ταινίες, βιβλία, παραμύθια: Όλα μπορούν να γίνουν αφορμή για να εξερευνήσουμε τα συναισθήματα, πώς τα αναγνωρίζουμε, τα ρυθμίζουμε και τα εκφράζουμε με κατάλληλο τρόπο.
Δραστηριότητες ενσυναίσθησης και παιχνίδια γνωριμίας
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Erasmus+
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 21:04
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 21:04
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 559
Δείτε φωτογραφίες από διάφορες δραστηριότητες όλων των τάξεων για τα συναισθήματα και την αυτογνωσία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+
Δραματοποίηση του παραμυθιού «Η παλέτα των συναισθημάτων»
«Τα αστέρια της προσωπικότητας»
«Ο ήλιος της προσωπικότητας»
Ημερολόγιο συναισθημάτων
Κύκλος με χρώματα και συναισθήματα
Διαβάστε περισσότερα: Δραστηριότητες ενσυναίσθησης και παιχνίδια γνωριμίας
Ενημέρωση για το πρόγραμμα Erasmus+
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Erasmus+
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 20:57
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 20:57
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 520
Δείτε σχετικές φωτογραφίες από την ενημέρωση για το πρόγραμμα Erasmus+ στους συναδέλφους του σχολείου?
Μάσκες συναισθημάτων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Erasmus+
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 20:27
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 20:27
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 585
Οι μαθητές του σχολείου μας δημιούργησαν μάσκες συναισθημάτων από πιάτα στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+. Δείτε σχετικές φωτογραφίες?
Συμβόλαιο Β΄ τάξης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Τα νέα του σχολείου μας
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 20:18
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 20:18
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 641
Οι μαθητές της Β΄ τάξης δημιούργησαν με την καθοδήγηση του δασκάλου τους (εκπαιδευτικός Αγγλικών) το συμβόλαιο με τους κανόνες της τάξης τους. Δείτε σχετικές φωτογραφίες?
Χριστουγεννιάτικες κάρτες από σχολεία διάφορων χωρών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Erasmus+
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 20:07
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 20:07
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 408
Δείτε Χριστουγεννιάτικες κάρτες που λάβαμε από μαθητές σχολείων διαφόρων χωρών στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+
Κάρτες από τη Ρουμανία
Κάρτες από την Τουρκία
Κάρτες από την Πολωνία
«Εκπαιδεύοντας τον παππού στο Διαδίκτυο»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Τα νέα του σχολείου μας
- Δημιουργηθηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 14:48
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017 14:48
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 460
Με αφορμή την παγκόσμια μέρα ασφαλούς διαδικτύου που είναι στις 7/2/2017 δημιουργήσαμε με την Στ' τάξη μια εικονογραφημένη ιστορία, λαμβάνοντας έτσι μέρος στον διαγωνισμό του Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα "Εκπαιδεύοντας τον παππού στο διαδίκτυο".
Διαβάστε περισσότερα: «Εκπαιδεύοντας τον παππού στο Διαδίκτυο»
Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας 2017
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Σύλλογος γονέων
- Δημιουργηθηκε στις Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2017 15:52
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2017 15:52
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 582
Σήμερα κόψαμε τη βασιλόπιτα που μας προσέφερε ο Σύλλογος Γονέων. Το νόμισμα έπεσε στη Λία Γλύκα, μαθήτρια της Ε΄ τάξης, η οποία κέρδισε ένα παιχνίδι που δώρισε ο Σύλλογος Γονέων. Η τυχερή από τους εκπαιδευτικούς ήταν η κα Ελπίδα Γεωργαντή η οποία κέρδισε ένα πέταλο - γούρι προσφορά του Συλλόγου Γονέων.
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων του 3ου ΔΣ Βροντάδου για τη διοργάνωση.
Καλή χρονιά!!!
Χριστουγεννιάτικες κάρτες από την Α΄ τάξη στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Τα νέα του σχολείου μας
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2016 15:23
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2016 15:23
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 372
Στα πλαίσια του μαθήματος της πληροφορικής ετοιμάσαμε με την Α? Δημοτικού Χριστουγεννιάτικες κάρτες. Το πρόγραμμα που χρησιμοποιήσαμε ήταν το Tuxpaint (http://www.tuxpaint.org/) το οποίο είχε χριστουγεννιάτικες σφραγίδες, μαγικά κόλπα και άλλα εργαλεία τα οποία χρησιμοποιήσαμε στις κάρτες μας. Στο τέλος ενώσαμε όλες τις κάρτες σε ένα βιντεάκι για να σας ευχηθούμε "Καλά Χριστούγεννα!".
Ευχαριστήρια επιστολή προς κο Φίλιππο Μανδηλαρά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Τα νέα του σχολείου μας
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2016 15:03
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2016 15:03
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 434
Αγαπητοί κύριε Φίλιππε
Το 3ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου ? Αγίου Μάρκου έλαβε από σας ως δωρεά αρκετά λογοτεχνικά βιβλία για τον εμπλουτισμό της σχολικής μας βιβλιοθήκης.
Σας ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά σας και τη διάθεσή σας να υποστηρίζετε τις μορφωτικές και εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών /τριών μας.
Χαιρόμαστε για την πρωτοβουλία σας αυτή και ευχόμαστε να είστε πάντα υγιής, δυνατός, αισιόδοξος, με πλούσιες εμπνεύσεις, ώστε να σας απολαμβάνουμε ως φίλο και συγγραφέα.
Κλείνοντας σας ευχόμαστε Καλές Γιορτές και Καλή Χρονιά!
Εκ μέρους των εκπαιδευτικών, των γονέων και των μαθητών
Με εκτίμηση
Ο διευθυντής του σχολείου
Κωνσταντίνος Βούλγαρης